Nestlé har investeret 2 milliarder dollars, for at øge den bæredygtige emballage innovation
Mennesker har de sidste 100 år benyttet meget Plastik. Det bliver eksempelvis brugt meget til produktion af emballage, da plastik er et meget billigt materiale. Plastik skader dog miljøet på flere måder, da det bl.a. ender med at blive smidt ud i havene, hvilket skader dyrelivet. Afbrænding af plast i forbrændingsanlæg udleder også giftige gasser, som skader vores klima. For at bidrage med at reducere brugen af plastik, har Nestlé investeret 2 milliarder dollars for at øge fremtidens muligheder for bæredygtig emballage.
Reducerer brugen af Virgin Plastic
Nestlé har et mål om at gøre 100% af deres emballage genbrugeligt og genanvendeligt inden 2025. De vil fremme ideen om den cirkulære økonomi, for at hjælpe med at reducere brugen af Virgin Plastic Nestlé har valgt at gå denne retning, da det er svært at genbruge de fleste plastmaterialer til fødevareemballage. Det betyder derfor at der er en
begrænset mængde af genanvendt plastik af fødevarekvalitet. For at kunne producere varer og skabe et marked, er Nestlé derfor forpligtet til at købe op til 2 millioner tons genbrugsplast af fødevarer. Derudover skal de betale mere end 1,5 milliarder CHF (Schweizerfranc) for kvalitetsmaterialer frem til 2025.
Nestlés bæredygtige mål
At arbejde med bæredygtighed kan være komplekst. Det er udfordrende at arbejde mod en fremtid med mindre affald. Det vil være nødvendigt med emballage innovation, der inkluderer udvikling af nye materialer,
genopfyldningssystemer og genbrugsløsninger.
Udover Nestlés betydelige interne mål om at reducere brugen af plastik gennem Nestlé Institute of Packaging Sciences, vil virksomheden også investere i en bæredygtig
emballage fond på 250 millioner CHF. Pengene går til opstartsvirksomheder, der fokuserer på disse områder.
Nestlé arbejder også på store igangværende bestræbelser på forskning, indkøb og fremstilling. De blev lavet for at gøre emballagen genanvendelig og genbrugelig samt for at bidrage til målet om at opnå nul netto drivhusgas emissioner i 2050. Som en del af Nestlés emballageforpligtelse, vil virksomheden fortsætte med at bidrage med
yderligere bæredygtige initiativer. Dette vil også øge Nestlés “gennemsigtighed”.
Mark Schneider, som er administrerende direktør for Nestlé, mener at No plastic should end up in landfill or as litter. Han fortæller at udover at minimere plastforbruget og indsamle affald, vil virksomheden arbejde på at gøre mere plast uendeligt genanvendeligt. Derudover øger de innovation i emballageindustrien og opfordrer andre til at være med på konceptet om den cirkulære tilgang. For at læse flere udtalelser omkring Nestlés investering på bæredygtig emballage innovation, kan du læse mere her.
Hvis du er interesseret i at høre, hvilke muligheder du har for at vælge den mest bæredygtige emballage, så kontakt os her. For mere inspiration kan du følge os på vores Instagram profil her.